e-legitymacja

ZARZĄDZENIE NR 22/2024

Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 11 im. Wojciecha Bogusławskiego

w Kaliszu z dnia 12.09.2024 r. w sprawie procedur wydawania e-legitymacji, karty rowerowej oraz duplikatów e-legitymacji szkolnej i karty rowerowej

 

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2023 r., poz. 1120), zarządzam co następuje:

  • 1 Wprowadza się procedury wydawania e-legitymacji, duplikatów e-legitymacji szkolnej, karty rowerowej  w Szkole Podstawowej Nr 11 im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu
       stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
  • 2 Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorowi i sekretarzowi szkoły.
  • 3 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

                                                                                                  Dyrektor Szkoły

 

Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 16 /2024 z dnia 12 września 2024 r. Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 11 im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu

Procedura  wydawania  e-Legitymacji, duplikatów e-Legitymacji oraz duplikatów Karty Rowerowej
w Szkole Podstawowej nr 11 im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu 

 

  1. Legitymacje szkolne
  2. Legitymacje szkolne w postaci papierowej wydane do dnia 12 lipca 2024 r. zachowują ważność do czasu odpowiednio zakończenia przez ucznia kształcenia w szkole lub braku miejsca na pieczątki.
  3. Od 13 lipca 2024 r. szkoła wydaje legitymacje szkolne wyłącznie w postaci kart formatu ID-1 ( e-legitymacje) według wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków.

 

  1. Zasady wydawania e-Legitymacji szkolnej i ich duplikatów.
    1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. wprowadza możliwość wydania legitymacji szkolnej w formie plastikowej tzw. „e-Legitymacji”. e- Legitymacja zawiera takie same dane jak legitymacja papierowa. Dotychczasowe pieczątki zostały zastąpione naklejkami / hologramami.
    2. Od 12 lipca 2024 legitymacje szkolne w formie kart plastikowych wydawane są:
      • nowym uczniom,
      • uczniom, którym skończyły się miejsca na pieczątki w papierowych legitymacjach,
      • jako duplikat zgubionej/zniszczonej legitymacji papierowej lub e-legitymacji – po wcześniejszym dokonaniu ustawowej opłaty w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej za poświadczenie własnoręczności podpisu tj.: 9 zł na konto szkoły i dostarczeniu wniosku wraz z dowodem wpłaty /załącznik nr 1/
    3. Aby posiadać e-legitymację niezbędne jest dostarczenie do sekretariatu szkoły zdjęcia legitymacyjnego w formie pliku JPG:
    4. Plik JPG ze zdjęciem powinien spełniać poniższe wymagania:
      • zdjęcie przedstawia twarz ucznia na wprost, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych, włosy nie mogą zasłaniać twarzy,
      • jednolite, gładkie tło,
      • dobra ostrość i naturalne kolory twarzy,
      • wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii,
      • widać wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice,
      • rozmiar minimalny: 492×633 pikseli lub proporcjonalnie większy,
      • plik w formacie JPG
      • nazwa pliku ze zdjęciem według schematu: nazwisko-imię-
    5. W przypadku utraty oryginału e-legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat (załącznik nr 1 do pobrania w sekretariacie i na stronie internetowej szkoły).

 

  1. Zasady wydawania duplikatów karty
    1. W przypadku utraty oryginału karty rowerowej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora Szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu karty rowerowej z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat.
    2. Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie /nazwisko, imię, data urodzenia, adres zamieszkania/.
    3. Za wydanie duplikatu karty rowerowej nie pobiera się opłaty.
    4. Termin wydania duplikatu do 14 dni