e-legitymacja
ZARZĄDZENIE NR 22/2024
Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 11 im. Wojciecha Bogusławskiego
w Kaliszu z dnia 12.09.2024 r. w sprawie procedur wydawania e-legitymacji, karty rowerowej oraz duplikatów e-legitymacji szkolnej i karty rowerowej
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2023 r., poz. 1120), zarządzam co następuje:
- 1 Wprowadza się procedury wydawania e-legitymacji, duplikatów e-legitymacji szkolnej, karty rowerowej w Szkole Podstawowej Nr 11 im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu,
stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
- 2 Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorowi i sekretarzowi szkoły.
- 3 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dyrektor Szkoły
Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 16 /2024 z dnia 12 września 2024 r. Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 11 im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu
Procedura wydawania e-Legitymacji, duplikatów e-Legitymacji oraz duplikatów Karty Rowerowej
w Szkole Podstawowej nr 11 im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu
- Legitymacje szkolne
- Legitymacje szkolne w postaci papierowej wydane do dnia 12 lipca 2024 r. zachowują ważność do czasu odpowiednio zakończenia przez ucznia kształcenia w szkole lub braku miejsca na pieczątki.
- Od 13 lipca 2024 r. szkoła wydaje legitymacje szkolne wyłącznie w postaci kart formatu ID-1 ( e-legitymacje) według wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków.
- Zasady wydawania e-Legitymacji szkolnej i ich duplikatów.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. wprowadza możliwość wydania legitymacji szkolnej w formie plastikowej tzw. „e-Legitymacji”. e- Legitymacja zawiera takie same dane jak legitymacja papierowa. Dotychczasowe pieczątki zostały zastąpione naklejkami / hologramami.
- Od 12 lipca 2024 legitymacje szkolne w formie kart plastikowych wydawane są:
- nowym uczniom,
- uczniom, którym skończyły się miejsca na pieczątki w papierowych legitymacjach,
- jako duplikat zgubionej/zniszczonej legitymacji papierowej lub e-legitymacji – po wcześniejszym dokonaniu ustawowej opłaty w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej za poświadczenie własnoręczności podpisu tj.: 9 zł na konto szkoły i dostarczeniu wniosku wraz z dowodem wpłaty /załącznik nr 1/
- Aby posiadać e-legitymację niezbędne jest dostarczenie do sekretariatu szkoły zdjęcia legitymacyjnego w formie pliku JPG:
- na adres mailowy szkoły: sekretariat@sp11.kalisz.pl
- Plik JPG ze zdjęciem powinien spełniać poniższe wymagania:
- zdjęcie przedstawia twarz ucznia na wprost, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych, włosy nie mogą zasłaniać twarzy,
- jednolite, gładkie tło,
- dobra ostrość i naturalne kolory twarzy,
- wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii,
- widać wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice,
- rozmiar minimalny: 492×633 pikseli lub proporcjonalnie większy,
- plik w formacie JPG
- nazwa pliku ze zdjęciem według schematu: nazwisko-imię-
- W przypadku utraty oryginału e-legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat (załącznik nr 1 do pobrania w sekretariacie i na stronie internetowej szkoły).
- Zasady wydawania duplikatów karty
- W przypadku utraty oryginału karty rowerowej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora Szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu karty rowerowej z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat.
- Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie /nazwisko, imię, data urodzenia, adres zamieszkania/.
- Za wydanie duplikatu karty rowerowej nie pobiera się opłaty.
- Termin wydania duplikatu do 14 dni